زخم بستر

زخم بستر

زخم‌بستر یا زخم فشاری به دلیل ساکن بودن و بروز اختلال در خونرسانی ایجاد می‌شود. این زخم انواع مختلفی دارد و به انواع سطحی تا عمقی تقسیم می‌شود. زخم‌بستر معمولا در بیمارانی ایجاد می‌شود که برای طولانی‌مدت مجبور به استراحت روی تخت بیمارستان هستند و حرکت ندارند در نتیجه به دنبال بروز فشار روی یک ناحیه و اختلال در خونرسانی دچار زخم‌های سطحی و گاهی عمقی پوست می‌شوند. بسیار مهم است که از بروز زخم‌بستر پیشگیری و در صورت بروز فورا آن را درمان کنید زیرا عفونت حاصل از زخم می‌تواند سبب بروز عفونت‌های خونی در بیماران و حتی مرگ آنها شود.

علائم زخم بستر

این زخم، علائم و نشانه های زیر را نشان می دهد:
-تغییر در رنگ یا بفت پوست
-ورم
-تخلیه پر از چرک
-بعضی مناطق پوست، گرمتر یا سردتر از بقیه نقاط هستند.
-حساسیت پوستی در برخی از نقاط بدن

درمان زخم بستر در طب سنتی

استاد ضیائی

حيره ها عامل و باعث ايجاد زخم بستر می شود.
ما بايد لباس های زير مريض را نخی يا كتانی قرار دهيم و هر دو روز عوض كنيم.

ملافه و رو متكايی هر دو روز عوض كنند و بشورند. در نور مستقيم آفتاب پهن شود يا اگر خانه شان آپارتمانی است يا هوا ابری است با اتوی 50 درجه به بالا خشك كنند تا اين موجودات ذره بينى از بين بروند، چون با مواد شوينده از بين نمى روند. حتما بايد نور مستقيم آفتاب يا حرارت بالای 50 درجه باشد.
محل را، قبل از اينكه مريض را شستشو دهند، كل بدنشان را با سركه طبيعى سيب ماساژ دهند، بعد به حمام ببرند تا حالت های باكتريايی يا خش های راش يا حالت های شبه عفونی يا آب زدگی بيرون از لای ترك ها خوب شود.

 استاد خیراندیش
دو واحد عسل + پنج واحد روغن زیتون ضماد شود.

زخم بستر در طب سنتی

 

پیشگیری از زخم بستر٬ خطرات زخم بستر٬ درمان زخم بستر٬ درمان زخم بستر با دارو گیاهی٬ درمان زخم بستر با روغن زیتون٬ درمان زخم بستر با عسل٬ درمان زخم بستر با گیاهان دارویی٬ درمان زخم بستر چیست٬ درمان زخم بستر در خانه٬ درمان زخم بستر درجه یک٬ درمان زخم بستر دکتر خیراندیش٬ درمان زخم بستر دکتر ضیایی٬ درمان زخم بستر دیابتی٬ درمان زخم بستر سطحی٬ درمان زخم بستر عفونی٬ درمان عمیق زخم بستر٬ زخم بستر٬ زخم بستر در طب سنتی٬ زخم بستر درمان٬ زخم بستر طب سنتی٬ علائم زخم بستر