لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر

لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi- متولد ۱۹۵۶ ، طراح عطر ، در شهر زیبای “فلورانس” زندگی می کند . لورنزو به خاطر تحصیلات و سفرهایش در خاورمیانه ، آثارش شدیدا تحت تاثیر هنر مشرق زمین قرار دارند . عطرهای ادویه ای ، عنبری ، وانیلی و دیگر گیاهان معطر شرقی ، جزو مهمترین آثارش محسوب می شوند .

Lorenzo-Villoresi-Ritratto-studio
Lorenzo-Villoresi-Ritratto-studio

او دنباله روی وفادار هنر سنتی فلورانس است ، شهری که حقیقتا هنر عطرسازی در آنجا پا به عرصه ی وجود گذاشته است . خانه ی رویایی و زیبای عطر”ال.وی” در سال ۱۹۹۰ در قصر آنتیک قرن پانزدهم خانوادگی لورنزو ، با چشم اندازی از منظره ی شهر “آرنو” ، افتتاح شده است .

لورنزو را بیشتر برای کارهای سفارشی اش میشناسند و طراحی های Potpouris(ظروف دکوری معطر) او سرآمد دیگر عطاران است . او عطاری برجسته و مستقل است ، خارج از حمایت های شرکت های بزرگ و برنده جایزه ی بسیار معتبر “کُتی” در سال ۲۰۰۶ – coty 2006 -است که اسکار عطاران به شمار می آید و همچنین نویسنده ی چندین کتاب تخصصی درباره تاریخچه عطر سازی و ادبیاتی که اشاره به رایحه های معطر و عطرسازی است ، می باشد . او بطور کامل درباره ی تکنیک و هنر عطر سازی به زبان ایتالیایی توضیح داده است . لورنزو از برگزار کنندگان کنفرانس بین المللی عطر سازان دنیاست ، با نام “Pitti Immagine’s FRAGRANZE conferences” که هر ساله عطر سازان هنرمند را دور هم جمع می کند . از کارهای شاخص او میتوان عطر Dilmun را نام برد ، با الهام از داستان های افسانه ای نواحی تاریخی “بین النهرین” ، که در سفرش به آن نواحی شنیده بود . از دیگز آثارش به Alamut می توان اشاره کرد که با الهام از “قلعه الموت” و از عصاره ی گران بها ترین گل ها و چوب های کمیاب و نادر ساخته شده است تا رایحه ی گلستان و باغ های راز و رمزدار قلعه الموت را تداعی کند.

لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi
لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورزی خود بیان میکند که علاقه او به عطر سازی از سال ۱۹۸۱ زمانی که او به خاورمیانه سفرکرد شروع شده و بعد از آن بود که وجودش را فراگرفت تا اینکه در سال ۱۹۹۰ تصمیم به ایجاد برند خود گرفت. در طی این نه سال او به ترکیب روغنهای معطر میپرداخت و به مطالعه و تحقیق در مورد عطر سازی. ابتدا برای خود و بعضی دوستان عطرهای کاملا شخصی میساخت تا اینکه کار او مورد توجه دوستان و بعضی کمپانیهای مد قرار گرفت.پس از آن بود که به فکر توسعه کار خود افتاد و برند لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi را تاسیس نمود.

عطر ادکلن لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi
عطر ادکلن لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi

جالب است بدانید که تقریبا تمام کار در خانه صورت میپذیرد و کارگاه او طبقه فوقانی منزلش است در محیطی جالب و سنتی پر ازروح رایحه.طبقات زیرین منزل نیز همان آتلیه و کارگاه آموزشی اوست.

کارگاه عطرسازی لورنزو ویلورسی
کارگاه عطرسازی لورنزو ویلورسی

همچنین عطر مورد علاقه براد پیت بازیگر معروف هلیوود همان ادکلن ماسک از لورنزو ویلورزی است.

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk
عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk

لینکهای مرتبط:

عطار

لورنزو ویلورزی

Lorenzo Villoresi