پیشگیری از سکته با زالو درمانی

پیشگیری از سکته با زالو درمانی

بیماران سـکته اي که تحت درمان قرارگرفته و شفا یافته اند براي پیشگیري ازسکته هاي احتمالی درسالهاي آتی بهتر است هرسال هنگام بهار حتی اگر آثاري از بیماري نداشـته باشد، 3 بار با زالو خون درمانی کننـد.

به همان ترتیب که ابتدا پشت گوشها هرکدام 10 عدد زالوي ریز و 20 تا 25 روز دیگر روي دستها و 20 تا 25 روز پس از آن روي پاها به همان تعـداد و با زالوي درشت تر به  ترتیب نسبت به دست وگوش، زالو درمانی کنند. 

علاوه بر آن هر ماه یک بار مسـهل مصـرف نمایند تا هرگز اخلاط تولیدکننده سـکته در بدن آنان ایجاد نشود.

اگر زالو در دسترس نبود هنگام بهار هر ماه یک بار حجامت عام (بین دو کتف) و در پاییز 2 بار هر ماه یکبار حجامت کنند و هر ماه یک بار مسهل میل کنند.

توجه: 
پزشکان و متخصصان زالو درمانی عنایت کنند که در درمان سکته و فشارخون و آرتروز و بطورکّلی درمان با زالو که گوش و دست و پاها به ترتیب مورد زالودرمانی قرار می گیرند،کمتر از 20 عدد زالو نیاندازند یعنی هر عضو 10عدد و اگر توان بیمار کم یا زیاد است نسـبت به کوچکی و یا درشتی زالوها و توان بیمار توازن برقرارکننـد نه اینکه تعـداد زالوها را کم یا زیاد کنند. در غیر این صورت نتیجه مطلوب بدست نخواهدآمد.

مسهل عام

  • برگ سنا 50گرم،
  • گلسرخ50گرم،
  • ترنجبین50گرم،
  • گل ختمی25گرم،
  • تخم کتان25گرم،
  • افسنتین25گرم.

داروها را با هم مخلوط و نیم کوب نماییـد. بعد از ظهرها یک الی2 بار هر بار یک قاشق غذاخوري آن را با 2 لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند. صاف کنید و شیرین کرده آرام آرام میل کنید.

اگر با همین یک لیوان شکم حالت اسهالی پیدا نمود به همین یک لیوان اکتفا کنیـد ولی اگر اسـهال ملایم تا شب هنگام ایجاد نشـد، یکبار دیگر به همان ترتیب بجوشانیـد و شـیرین کرده میل کنید.

داروي مسـهل را آرام آرام و درچند نوبت میل کنید تا دچار دل پیچه نشوید ولی اگر با مصـرف داروي مسـهل دچار دل پیچه شدید یک یا دو قاشق شبت کوبیده خشک را در 2 لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند،صاف کنید و با عسل یا نبات شیرین کرده میل کنید.

اگر شـبت در دسترس نبود یک لیوان عرق نعناع را داغ کنید و مقداري نبات در آن حل کنید و میل کنید تا دل پیچه شما آرام گیرد. اگر در روزهاي اول مصـرف مسـهل بیمار دچار نفـخ شدید شد ولی شـکم از قضاي حاجت امتناع ورزید از شـیاف هاي مسهل شیمیایی یا گیاهی استفاده کنید تا مواد رقیق شده و گازهاي محبوس شده درشکم را از مقعد خارج کند.

معمولا یکبار برداشتن شیاف کافی است و در روزهاي بعد بدون اسـتفاده از شـیاف اسهال ملایم ایجاد خواهد شد.

مصرف انجیر و آلوي بخارا به نسبت 5 عدد انجیر و 10 عـدد آلوي بخـارا که در یـک پیاله آب پخته شـده باشـد، دل پیچه حاصل از مصـرف مسـهل را کاهش میدهـد و روده ها را نرم میکند.بـا این روشهـاي درمانی که بر اساس طب ایرانی ذکر گردیـد بیمار شـفا یافته و دیگر هرگز دچار سـکته نخواهـد شـد.

پیشگیری از سکته در طب سنتی

 

پیشگیری از سکته٬ پیشگیری از سکته با زالو٬ پیشگیری از سکته با زالو درمانی٬ پیشگیری از سکته در خواب٬ پیشگیری از سکته قلبی٬ پیشگیری از سکته قلبی با زالو٬ پیشگیری از سکته قلبی با زالو درمانی٬ پیشگیری از سکته قلبی در جوانان٬ پیشگیری از سکته قلبی در زنان٬ پیشگیری از سکته مغزی٬ پیشگیری از سکته مغزی با زالو٬ پیشگیری از سکته مغزی با زالو درمانی٬ پیشگیری از سکته مغزی مجدد٬ پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی٬ پیشگیری از سکته های مغزی٬ پیشگیری از سکته ی قلبی٬ پیشگیری از سکته ی مغزی