خانه عطر ادکلن سازی کرید از پدر به پسر-Creed Father to Son

از پدر به پسر . این شعار خانه طراحی ” Creed ” کرید است . خانه ای که از سال ۱۷۶۰ بنیان نهاده و ۲۵۵ سال است با حضوری قدرتمند در عرصه محصولات بهداشتی ، لباس های گرانقیمت ، کیف و عطر و ادکلن به یکی از خوشنامان این صنعت بدل شده است .

” James Creed ” جیمز کرید ، بنیانگذار فقید خانه عطر ادکلن سازی کرید ، کار خود را با تولید دستکش های چرمی از چرم معطر ایتالیایی ، لباسهای فاخر و عطرهایی برای درباریان انگلیسی آغاز کرد .

James & oliver Creed
جرج سوم پادشان انگلستان با خرید یک جفت از دستکش های کرید شیفته محصولات او شد . سپس شیشه ای از عطرRoyal English با ترکیبی از روایح چرم ، ماندارین ، عنبر سائل و صندل عطر محبوب پادشاه شد . شهرت کرید مشتریان خاص و درباریان را مجذوب خود کرد و کم کم طیفی از پادشاهان و ملکه ها تبدیل به مشتریان او شدند تا جایی که برخی از محصولات کرید با نام پادشاه یا ملکه ای گره خورده است . این شهرت منبعث از تلاش او برای تولید روایحی خالص از نابترین مواد با هنرمندانه ترین ترکیب هاست .

Fleurs de Bulgarie عطرمحبوب ملکه ویکتوریا ، Jasmin Imperatrice Eugenie عطر محبوب یوجینی ملکه فرانسه ، Fantasia de Fleurs عطر محبوب ژوزف امپراتور اتریش و مجارستان و همسرش ملکه سیسی ، Vanisia عطر محبوب ماریا ملکه اسپانیا ، Tabarome Millesime عطر محبوب وینستون چرچیل و Vetiver عطر محبوب جان اف کندی رییس جمهور فقید امریکا و برخی چهره های مشهور هالیوود میباشد .

جالب است بدانید دو بانوی اول کاخ سفید یعنی لورا بوش همسر جرج بوش و میشل اوباما همسر باراک اوباما از عطرLove in White کرید استفاده می کنند و به همین سبب این عطر با نام مستعار عطر کاخ سفید هم شناخته می شود .White House Perfume

عطر کرید لاو این وایت - Creed Love in White
عطر کرید لاو این وایت – Creed Love in White

لورا بوش برای اولین بار شیشه ای از این عطر را درسال ۲۰۰۵ خریداری نموده و چنان تاثیر عمیقی بر روی او گذاشت که لورا تقدیر نامه ای تنظیم و برای خانه طراحی کرید ارسال کرد . کرید تا جایی پیشرفته است که پاره ای از محصولاتش به گرانترین محصولات تاریخ بشر تبدیل شده است . به عنوان نمونه هر اونس از عطر Royal Oud کرید گرانتر از فلز گرانبهای پالادیوم فروخته می شود . اولین عطر Creed در سال ۱۷۸۱ روانه بازار شده است . کرید هم اکنون با بیش از هفتاد عطر مجموعه ای کمیاب از بهترین روایح دنیا را در اختیار دارد.