درمان نقرس با طب سنتی

درمان نقرس با طب سنتی

بیماری نقرس نوعی بیماری التهابی است که بیشتر در ناحیه مفاصل اتفاق می افتد و آن ها را درگیر میکند.نقرس می تواند در قسمت های مختلف بدن از جمله گوش، مفاصل کوچک در دست، مچ دست و پا و زانو بروز پیدا کند.در این بیماری درد حاد و تورم باعث آزار بیمار می شود.در این مطلب قصد داریم با ارائه راهکارهای خانگی به تسکین درد های ناشی از این بیماری بپردازیم.

علت دقیق این بیماری ناشناخته است، اما مقدار بالای اسید اوریک در بدن یکی از دلایل اصلی بروز این بیماری محسوب می شود. اما برخی علل مانند ژنتیک، عدم فعالیت بدنی، مصرف بیش از حد پروتئین مانند گوشت و استرس بیش از حد برای ابتلا به این بیماری ذکر شده اند

نقرس با انواع بیماری ها مانند فشار خون بالا، دیابت، وسنگ کلیه های اسید اوریک مرتبط بوده به همین دلیل  درمان پزشکی آن بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر درمان های شیمیایی برخی درمان های خانگی  وجود دارد که می توان به بهبود بیماری و تسکین دردها کمک کنند.

درمان نقرس با طب سنتی

درمان های طب سنتی معجزه آسا برای نقرس

سرکه سیب طبیعی که اغلب برای درمان سردرد و اسید معده استفاده می شود. در درمان نقرس و آرتریت  نیز موثر است.  اسیدیته در سرکه سیب به از بین بردن درد حاد کمک شایانی می کند همچنین با افزودن عسل می توان به کاهش التهاب کمک کرد.

طرز تهیه دارو نقرس با سرکه سیب

کافی است که  یک قاشق چای خوری سرکه سیب تصفیه نشده را در یک لیوان آب ریخته و دو تا سه بار در روز آن را بنوشید.

اگر این درمان مفید و موثر واقع شد می توانید مصرف سرکه سیب را تا دو قاشق غذاخوری افزایش دهید.

درمان نقرس با سرکه سیب
 معجزه شگفت آور زنجبیل در نقرس

خواص ضد التهابی موجود در ریشه زنجبیل می تواند در تسکین درد و التهاب موثر باشد. راه های بسیاری برای استفاده از ریشه زنجبیل در درمان نقرس وجود دارد.

روش های درمان با زنجبیل

1- مقدار مساوی از پودر شنبلیله، پودر زردچوبه و پودر ریشه زنجبیل را کرده و یک قاشق چای خوری از این مخلوط را همراه با آب گرم دو بار در روز مصرف کنید.

2- می توانید یک نصف قاشق چای خوری زنجبیل را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و مخلوط آن را به حداقل یک بار در روز بنوشید.

3- کافی است ریشه زنجبیل را در غذاهای خود اضافه  و یا یک تکه خام آن را در روز مصرف کنید.

4- پودر ریشه زنجبیل را با کمی آب ترکیب کرده و به صورت خمیر در آورید، سپس  این خمیر را روی بر روی منطقه آسیب دیده ماساژ داده و حدود نیم ساعت صبر کنید. کافی است این کار را یک بار در روز انجام دهید.

درمان نقرس با زنجبیل

 

مسکن طبیعی برای بیماری نقرس

یکی از عوامل مهم ابتلا به نقرس افزایش اسید اوریک در بدن است. جوش شیرین می تواند به کاهش میزان اسید اوریک و تسکین درد کمک کند.

طرز تهیه:

مخلوط نصف قاشق چای خوری جوش شیرین  را در یک لیوان آب و حداکثر چهار بار در روز و به مدت دو هفته مصرف کنید تا نقرس و دردهای ناشی از آن تسکین پیدا کند البته اگر سن شما بالای 60 سال است نباید بیش از سه بار در روزآن را بنوشید.افراد دارای فشار خون بالا از این روش درمانی استفاه نکنند.

درمان نقرس با جوش شیرین

 

آب لیمو دردهای نقرس را در کمتر از چند ثانیه درمان می کند

در طب سنتی برای رهایی از درد نقرس باید بدن را قلیایی کرده و اسید اوریک اضافی در جریان خون را خنثی سازی کنید. این روش به آسانی با کمک آب لیمو تازه و جوش شیرین انجام می شود. همراه با آب لیمو می توان از میوه های دیگر غنی از ویتامین C نیز برای تقویت بافت های بدن استفاده کرد.

 طرز تهیه:

روش اول: آب یک عدد لیمو را با یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کرده و اجازه داده چند ثانیه در یک وضعیت باقی بماند تا حالت جوشیدن وکف کردن محلول از بین برود. کافی است که این مخلوط  را در یک لیوان آب ریخته و بلافاصله آن را بنوشید.

روش دوم: یکی دیگر از روش ها اضافه کردن آب نصف یک عدد لیمو به یک لیوان آب و نوشیدن آن سه بار در روز است.

درمان نقرس با آب لیمو

این میوه خوشمزه نقرس را فراری می دهد

گیلاس شیرین یا  ترش به دلیل خواص آنتی اکسیدانی می تواند در درمان نقرس بسیار مفید باشد. این میوه حاوی آنتوسیانین بوده که می تواند التهاب را کاهش داده و عوارض و دردهای نقرس  را به حداقل می رساند.

برای بیماران مبتلا به نقرس، خوردن 15 تا 20 عدد گیلاس در روز بسیار توصیه می شود. برای نتایج بهتر روز خود را با خوردن گیلاس شروع کنید.

روش دیگر که در درمان این بیماری موثر بوده  نوشیدن روزانه یک لیوان آب گیلاس است البته برای افزایش خاصیت آن می توانید چند حبه سیر خرد شده به آن اضافه کنید.

درمان نقرس با گیلاس

 

حمام کردن با این نمک در درمان نقرس معجزه می کند

نمک اپسوم یک ماده مفید برای درمان خانگی نقرس و دیگر اشکال آرتریت بوده و در بهبود عملکرد قلب و فشار خون بالا موثراست. کافی است در آب گرم مقداری از این نمک را ریخته و عضو دردناک را در آن قرار داده یا برای حمام کردن از این روش استفاده کنید.

درمان نقرس با نمک اپسوم

 

تسکین درد ناشی از نقرس٬ درمان خانگی نقرس٬ درمان نقرس٬ درمان نقرس انگشت شست پا٬ درمان نقرس با بادکش٬ درمان نقرس با حجامت٬ درمان نقرس با دارو گیاهی٬ درمان نقرس با دوسین٬ درمان نقرس با زالو٬ درمان نقرس با زالو درمانی٬ درمان نقرس با زنجبیل٬ درمان نقرس با سرکه سیب٬ درمان نقرس با سیاه دانه٬ درمان نقرس با طب سنتی٬ علائم نقرس٬ نقرس٬ نقرس پا٬ نقرس چیست٬ نقرس و درمان آن