درمان واریکوسل با زالو

درمان واریکوسل با زالو

واریکوسل چیست؟

واریکوسل اتساع و پیچ خوردگی غیرطبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه‌ها است. شیوع آن زیر ۱۰ سال نادر است ولی در بالغین جوان ۱۵٪ و در مردان نابارور ۲۰ تا ۴۰٪ می‌باشد. در کسانی که با ناباروری ثانویه مراجعه می‌نمایند، یعنی قبلاً بچه‌دار شده‌اند شیوع آن به ۷۰٪ می‌رسد. ۹۰٪ موارد طرف چپ و در ۱۰% موارد دوطرفه است. واریکوسل می‌تواند باعث کاهش تولید اسپرم یا کاهش کیفیت اسپرم تولیدی شود، اما تمام انواع واریکوسل اثری روی اسپرم ندارند.

علت این پدیده طولانی‌تر بودن ورید تخلیه‌کننده خون بیضه چپ به ورید کلیوی و همچنین زاویه عمودی‌تر آن نسبت به سمت راست می‌باشد.

علائم واریکوسل:

بیمار ممکن است با شکایت بزرگی، یا عدم‌تقارن بیضه‌ها، درد بیضه یا پس از ازدواج با ناباروری مراجعه کند اما شایعترین فرم آن، بدون علامت و به‌طور اتفاقی، حین معاینه، متوجه آن می‌شوند؛ در معاینه، بزرگی و تورم عروق بیضه، به‌خصوص در سمت چپ مشهود است و در حالت ایستاده یا افزایش فشار شکمی تشدید می‌یابد و در حالت خوابیده از بین می‌رود و در صورتی که تورم عروق در حالت خوابیده از بین نرفت، باید به نوع ثانویه آن شک کرد.

درمان واریکوسل با زالو

مؤثّرترین و قاطع ترین روش درمان واریکوسل، زالو انداختن است. ۴-۳ نوبت زالو انداختن روی بیضه، معمولا واریکوسل را درمان کرده، کیفیت اسپرم را بالا خواهد برد

زالو درمانی واریکوسل

 

تصویر واریکوسل٬ درمان قطعی واریکوسل٬ درمان گیاهی قطعی واریکوسل٬ درمان گیاهی واریکوسل٬ درمان واریکوسل٬ درمان واریکوسل با دارو گیاهی٬ درمان واریکوسل با زالو٬ درمان واریکوسل با طب سنتی٬ درمان واریکوسل در طب سنتی٬ زالو درمانی واریکوسل٬ زالو درمانی واریکوسل در تهران٬ زالو درمانی واریکوسل در شرق تهران٬ زالو درمانی واریکوسل در غرب تهران٬ زالو درمانی واریکوسل در قم٬ زالو درمانی واریکوسل در منزل٬ علائم واریکوسل٬ علت واریکوسل٬ واریکوسل