چه عطر و ادکلنی مناسب پاییز و زمستان است؟

در دنیای امروز ، عطرهای مختلف همانند لباس‌هایی که برای پوشیدن انتخاب می‌کنیم صرف‌نظر از تفاوت‌های زیادی که دارند تابع قوانین فصلی هستند . به عبارت دیگر گرما یا سرمای هوا و همچنین وجود رایحه گل‌های بهاری یا هر عامل دیگری که ناشی از تغییرات فصلی است ، می‌تواند بر شدت یا نوع رایحه‌ای که در محیط استشمام می‌کنید تاثیرگذار باشد .از این رو توصیه می‌شود که در انتخاب عطر ، شرایط آب و هوایی و به عبارتی تغییرات فصلی را نیز مورد توجه قرار دهید .

از آنجا که در فصل زمستان مولکول‌های ترکیبات الکلی فرار نبوده و تا حدودی ساکن و بی‌حرکت هستند ، بنابراین معمولا در فصول سرد سال عطر ها از ثبات بیشتری برخوردار خواهند بود . با توجه به آنچه گفته شد بهتر است برای این فصول از رایحه‌های ملایم و گرم که حاوی ترکیباتی چون ادویه‌های شرقی ، عسل ، وانیل ، شکلات و قهوه و همچنین عصاره گل‌ها و گیاهان مختلف هستند ، استفاده کنید .اغلب عطرهایی که حاوی این ترکیبات هستند نوعی احساس آرامش و اطمینان و دلگرمی را در افراد ایجاد خواهند کرد.

عطر سرج لوتنز شرگی - Serge lutens
عطر سرج لوتنز شرگی – Serge lutens

فصل زمستان اغلب موجب ایجاد نوعی احساس افسردگی در افراد خواهد شد و براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده کمبود ویتامین در افراد مختلف در فصول سرد سال بشدت افزایش می‌یابد ، بنابراین با رایحه‌ای که در محیط اطرافتان رایحه گرم و دلپذیر ایجاد کند ، می‌توانید به آن تا حدودی بر این احساس ناخوشایندی که در وجود شما بوجود آمده است ، غلبه کنید .

عطر ادکلن ایو سن لورن بلک اپیوم- Yves Saint Laurent Black opium
عطر ادکلن ایو سن لورن بلک اپیوم- Yves Saint Laurent Black opium

اما اگر شما از جمله افرادی هستید که احساس می‌کنید رایحه عطری که می‌زنید را تنها برای مدت زمان کوتاهی می‌توانید استشمام کنید ، به شما توصیه می‌کنیم پیش از این که به قسمت مشخصی از پوست خود ادکلن را اسپری کنید ، آن قسمت از پوست را کمی مرطوب و چرب  کنید .

عطر تیزیانا ترنزی مارما-Tiziana Terenzi Maremma
عطر تیزیانا ترنزی مارما-Tiziana Terenzi Maremma

استفاه از عطرهای زمستانی در فصول گرم سال اغلب با نتیجه مشابهی همراه نخواهد بود . شدت این نوع رایحه‌ها وقتی با سطح پوست بدن در تماس باشند افزایش خواهد یافت و از این رو می‌توان گفت که این نوع عطرها نمی‌توانند گزینه مناسبی برای فصول گرم سال باشند ، البته براساس نظرسنجی‌های انجام شده عطرهای زمستانی یکی از پرطرفدارترین و خوش بوترین عطرها هستند .اگر بخواهید این نوع عطرها را در فصول گرم سال مورد استفاده قرار دهید بهتر است از آنها در ترکیب با نوعی رایحه دیگر استفاده کنید تا ثبات بیشتری داشته باشند .

عطر الکساندر جی اوسنت وایت – Alexander j. Oscent white
عطر الکساندر جی اوسنت وایت – Alexander j. Oscent white

پس اگر به دنبال انتخاب یک عطر خوب زمستانی هستید بهتر است از رایحه‌های گرم ملایم انتخاب کنید که نه‌تنها می‌توانید از احساس گرمی آنها برای ایجاد نوعی احساس آرامش و اطمینان خاطر بهره گیرید ، بلکه می‌توانید برای مدت زمانی طولانی از بوی مطبوع و ملایم این رایحه لذت ببرید.

عطر تام فورد بلک ارکید-Tom Ford Black Orchid
عطر تام فورد بلک ارکید-Tom Ford Black Orchid

در انتها میخواهیم چند عطر مناسب سرما معرفی کنیم:

۱-شرگی از سرج لوتنز

۲-بلک ارکید از تام فورد

۳- مارما و لیلیپور از تیزیانا ترنزی

۴- گرلن آیدیل مردانه و زنانه

۵- پیور هاوانا و پیور تونکا از تیری موگلر

۶- توباکو وانیل از تام فورد

۷-بلک اوپیوم از ایو سن لوران

۸- کوکو نویر از شانل

۹- اوسنت وایت و اوسنت بلک از الکساندر جی